Sunday, April 20, 2014

მეექვსე კლასი

                           შემაჯამებელი სამუშაო
მეექვსე კლასი                                 მოსწავლის სახელი და გვარი:
                                          _______________________________________

     წინამდებარე დავალება შედგება 14 კითხვისგან.პირველიდან  მეთერთმეტე დავალების ჩათვლით ყველა კითხვა  ერთ  ქულიანია; მეთორმეტე და მეცამეტე დავალებები ორ-ორ ქულიანია. მეთოთხმეტე დავალება კი - 5 ქულიანი.  მაქსიმალური ქულაა  20.

1.
თქვენი აზრით, რა არის ვაჟკაცობა?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. როგორ მიენიჭა კოპალას დიდი ძალა?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. რა ხერხს მიმართეს დევებმა კოპალას დასამარცხებლად?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. მიუწერეთ განმარტებები:
 მარგილი -                                        ბუკაკა-                                            ზოდი-                        
5. როგორ მოევლინა ქვეყანას ეთერი?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. რა აჩუქა სიყვარულის ნიშნად  აბესალომმა ეთერს?________________________________________________________________________
7. თქვენი აზრით, რამ აიძულა მურმანი ეშმაკისთვის მიეყიდა სული?________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.  რამდენად გამართლებულია აბესალომის მიერ ავადმყოფი ეთერის მიტოვება?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. როგორ იღუპება აბესალომი? ეთერი? მურმანი?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. მარეხი,მეფის ასული, თავისი ფეხით მიდის ეთერთან და ძმის ნახვას სთხოვს. როგორ ფიქრობთ, რატომ აკეთებს ამას? მარეხის რა თვისებები ჩანს ტექსტში?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. რა გეჩვენებათ ამ ნაწარმოებში დამაჯერებლად და დაუჯერებლად?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. გაარკვიეთ რომელ ბრუნვაშია ხაზგასმული არსებითი სახელები.
     1) აბანოს გვერდით ერთი მიყრუებული სახლი იდგა. ______________________
     2) ჩვენი სახლის ახლოს  აბანოს აშენებენ.   ______________________
     3) ბავშვები პატარა რუს ნაპირას თევზაობენ.  ______________________
     4) რწყილი და ჭიანჭველა მიადგნენ ერთ რუს.  ______________________
13. აბრუნეთ თქვენი ან  რომელიმე თქვენი თანაკლასელის  ჯერ  სახელი და გვარი, ხოლო შემდეგ გვარი და სახელი ერთად.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. გადაიწერეთ მაგალითები.ფუძეკვეცად სახელებს გაუსვით ერთი ხაზი ქვეშ, კუმშვად-კვეცადებს ორი ხაზი, ბრუნვისა და რიცხვის ნიშნები გამოყავით დეფისით:
   1)  მოყვარეს პირში უძრახე, მტერს პირს უკანაო.
   2) პეპლები აფრთხიალდნენ ყვავილებზე.
   3) მზემ ფანჯარას სხივი სტყორცნა.
   4) დიასახლისმა გააღო ოთახის ფანჯრები.
   5) ასე მიდიოდა ქვეყნად ცხოვრება.
   6) მას ბანი მისცეს მოძმე ქარხნებმა.
   7) სიმღერა ისმოდა  ყოველი მხრიდან.
   8) ხორბალს ტომრებით აგროვებდნენ.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment